Хмельницьке комунальне підприємство "Електротранс"

Тел2

Загальні номери: 0382 67 18 45, 0382 67 03 05     Черговий диспетчер: 067 380 20 72     Відділ кадрів: 067 598 91 35

Як поводитись у громадському транспорті?

Кожен з нас часто, або навіть по декілька разів на день користується громадським транспортом. У салоні тролейбуса або автобуса, окрім вас, зазвичай присутні інші люди. Буває й так, що в салоні людей багато, і в цій тисняві вам потрібно дістатись до потрібної зупинки так, щоб ні ваш спокій, ні спокій інших людей не був порушений.
Тому важливо пам’ятати, а головне – додержуватись правил поведінки в громадському транспорті. Це важливо для кожного з нас, бо кожен хоче, щоб поїздка тролейбусом чи автобусом не створювала ризиків для нашого доброго настрою і для цілісності нашого одягу і речей, які веземо з собою.
Отже, як належить поводитись в громадському транспорті? Переважна більшість наших пасажирів це знають, та все ж не зайве буде нагадати про ці прості правила.
  1. Кожна людина, яка разом з вами перебуває в салоні тролейбуса чи автобуса – то ваш тимчасовий сусід (сусідка), хай навіть на короткий час – на час вашої поїздки. Тому ставтесь до цих людей так, як належить ставитись до добрих сусідів – шанобливо і чемно.
  2. На зупинці, перш ніж увійти в салон тролейбуса/автобуса, дочекайтесь, поки з нього вийдуть всі пасажири, які мають намір вийти на цій зупинці, а тоді вже заходьте самі. Така послідовність дій дає можливість уникнути тисняви біля вхідних дверей транспорту.
  3. Якщо ви маєте з собою великий рюкзак – зніміть його з плечей, а тоді заходьте в салон. Якщо цього не зробити, то рюкзаком можна ненавмисно зачепити або вдарити людей, які заходять в салон за вами, або стоять позаду вас. Такі ситуації не потрібні ні вам, ні тим, хто перебуває в салоні поряд з вами.
  4. Якщо в салоні є вільні місця, а серед тих пасажирів, що стоять поряд з вами, є літні люди, або мами з маленькою дитиною, або вагітні жінки, або люди з обмеженими можливостями – запропонуйте таким людям зайняти вільне місце. Якщо ж і після цього в салоні все ще залишилось вільне місце – це місце можете зайняти ви.
  5. Якщо під час вашої поїздки в салон увійшов хтось, кому місце для сидіння потрібніше, аніж вам – поступіться місцем такій людині. Йдеться про надання місця все тим же літнім людям, мамам з маленькою дитиною, вагітним жінкам, або людям з обмеженими можливостями, або, якщо ви – чоловік, то поступіться місцем жінці або дівчині, що стоїть поряд з вами.
  6. В разі поїздки громадським транспортом разом з маленькою дитиною/дітками – слідкуйте, щоб їх поведінка не створювала незручностей іншим пасажирам.
  7. Буває так, що хтось із пасажирів під час поїздки себе недобре почуває – такій людині також потрібно поступитись місцем. В такому випадку й жінка або дівчина може поступитись місцем чоловікові, самопочуття якого погіршилось.
  8. Якщо вам пропонують місце для сидіння, яким поступаються – ви можете, на власний розсуд, і прийняти таку пропозицію, і чемно відмовитись. Але у всіх випадках обов’язково треба подякувати за приділену вам увагу.
  9. Не потрібно сидіти в салоні, розкинувши ноги. Хтось з пасажирів може перечепитись, проходячи поряд з вами, і тоді ви берете на себе ризик заподіяти травму пасажиру, який не побачив ваших розкинутих ніг.
  10. Перебуваючи в салоні, не псуйте оббивку сидінь, поручні, нічого не дряпайте і не розмальовуйте. Громадський тролейбус або автобус є власністю громади, і щоб міський транспорт служив вам довго і надійно – будьте бережливим і відповідальним пасажиром.
  11. Увійшовши в салон, не зупиняйтесь біля входу. Якщо є вдосталь місця – пройдіть далі вглиб салону. Так ви не заважатимете тим, хто буде входити або виходити на наступних зупинках. І навпаки, якщо салон наповнений пасажирами, то не потрібно намагатись пробратись далі, щоб не створювати зайвої тисняви.
  12. Буває, що потрібно перевезти в громадському транспорті якісь великогабаритну річ – в цьому випадку не потрібно ставити таку річ на вільне місце для сидіння. Такі місця – для пасажирів, а не для вантажів.
  13. Якщо ви бачите, що комусь з пасажирів, можливо, потрібна допомога, щоб увійти в салон, або щоб вийти на потрібній зупинці, то перш ніж взятись допомагати – запитайте дозволу, звернувшись до цього пасажира/пасажирки. Самовільно, не маючи дозволу, – не допомагайте, інакше замість вдячності вам можуть дорікнути.
  14. Не потрібно нічого їсти/пити в салоні громадського транспорту. Якщо ви купили щось поблизу зупинки і не встигли доїсти/допити, коли під’їхав потрібний вам тролейбус або автобус – то або дочекайтесь наступного, або заходьте, поклавши їжу/напій в сумку, а далі розпорядіться ними, вже коли вийдете на потрібній зупинці.
  15. Утримуйтесь від тривалих телефонних розмов під час поїздки. Такі розмови створюють в салоні непотрібний шум, а з ним і незручності іншим пасажирам. Якщо вам зателефонували під час поїздки – відповідайте на дзвінок і повідомте, що ви перебуваєте в транспорті, а розмову попросіть перенести на інший, більш зручний для цього час.
  16. Музику в громадському транспорті слухайте тільки через навушники. Ніхто з пасажирів не зобов’язаний слухати вашу улюблену музику разом з вами. До того ж, та музика, яка подобається вам, може зовсім не подобатись іншим пасажирам. Тож поважайте спокій ваших сусідів у салоні.
  17. Не розмовляйте голосно в салоні громадського транспорту, а тим більше – не перекрикуйтесь через весь салон з кимось зі знайомих, якого/яку побачили під час поїздки.
  18. Увійшовши до салону під час дощу, не відкривайте парасолю і не обтрушуйте її від дощових крапель, інакше ви можете ненавмисно оббризкати сусідів по салону. Поки їдете, тримайте парасолю складеною і ближче до себе, щоб вона нікому не заважала. Дуже бажано обгорнути мокру парасолю поліетиленовим пакетом.
  19. Не прийнято тихцем заглядати в смартфон, планшет, яким користується ваш сусід під час поїздки. Така поведінка є ознакою невихованості.
  20. В громадському транспорті не прийнято чепуритись – причісуватись, фарбувати губи тощо. Все, що стосується особистої гігієни та догляду за зовнішнім виглядом, потрібно встигати зробити вдома.
  21. Щоразу, користуючись громадським транспортом, обов’язково потрібно подбати про відсутність неприємних запахів, чистоту тіла й одягу, охайність зовнішнього вигляду. Їхати поряд з охайним пасажиром завжди набагато приємніше, аніж з неохайним. Також слід подбати про відсутність бруду на особистих речах, які треба перевезти.
  22. Маючи намір вийти на потрібній вам зупинці, завчасно повідомляйте про це пасажирів, що перебувають в салоні поруч з вами. Це полегшить вам прохід до дверей, і водій не буде змушений чекати, поки ви зможете вийти, адже водієві потрібно дотримуватись графіків руху.